Chicago!!!!

God morgon säger jag nu från mitt rum i Chicago kl 10.22 vår tid 7 timmar efter Svensk tid. Mamman, pappan och Bridget mötte upp mig på flygplattsen med ett varmt välkommnande. Känndes bra från första ögonblicket. Var lite nervös för första mötet eftersom jag inte pratat så mycket med familjen. En gång på telefon och lite mail. "Bra förberedd" ;) Jag fick med mig alla grejer och åkte hem där Colm och deras nuvarande au pair stod och väntade på mig. De visade mitt rum. Superbra rum, trivs jätte bra och egen toalett med. För er mamma, pappa och linus som troligtvis såg mitt rum så fick jag inte samma rum som stod i deras profil. Fick istället ett rum i källaren utan fönster men gör absolut ingenting. Snabbt efter så åkte hela familjen till en restaurang nära stranden. Är förvånad över att min engelska är så bra som den är. Jag kan ha ordentliga samtal och kan skämta. Halelujah!
Hemma i huset igen tog jag med barnen ner till mitt rum för att  visa presenterna. Snacka om stora ögon de fick när de fick se godiset. Presenterna verkade det som att jag slog spiken mitt i prick. Även föräldrarna fick en liten present. Senare på kvällen tog Anne-Sofie (deras nuvarande Au Pair med mig till hennes vänner (Svenska vänner) och hur konstigt känns det inte att man möter en tjej som praktiserat som idrottslärare på Ebersteinska på andra sidan jordklotet som var där på besök. En på miljonen!
Nu kan jag höra rörelsen på övre våningen så är väl bäst att hoppa upp ur sängen och göra min morgon entré och vara lite social. Hehe Hoppas allt i Sverige är som det ska, tänker på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0