11 september

Viste inte riktigt hur jag skulle styra upp den här dagen. Six flags var i planerna men kändes bara helt fel i morse. Den 11 september vet vi ju alla vad det är för en dag och det är den dagen som förändrades över hela världen. Många vågar inte åka in till stora städer, många sörjer och andra försöker hålla en så vanlig dag som möjligt eller som vissa, åka iväg på något kul. Frågan var ju bara, är det rätt att åka iväg på något jippo under den här dagen. Vissa amerikaner säger att det är fel medan andra tycker att det är rätt. Tankarna gick mycket fram och tillbaka denna morgon. Men kom fram till något som kändes ganska rätt för mig.
Denna dagen kommer vi alltid ha inom oss och i alla fall jag kommer att känna för alla offer och sörjande så länge jag lever även om jag inte kände någon. Men känner inte att jag ska sitta hemma och ta det lugnt eller sörja. Känner att jag ska LEVA för dem! Min morfar och farfar är två personer som jag kände, som jag är släkt med, som jag älskar som har gått bort. Men inte skulle de vilja att jag satt och sörjde eller så varje år då deras dag kom. De vill att jag ska ha det bästa livet någonsin och ta vara på det varje dag, varje minut, varje sekund. De vet att de alltid har sin plats i mitt hjärta och att jag tänker på dem och saknar dem. Känner verkligen så, att jag ska leva för dem! Det går att leva samtidigt som man tänker på dem!
För alla er som har förlorat någon som ligger er nära på alla sätt idag, så känner jag för er. Och jag har levt för dem idag.

Kommentarer
Postat av: Christin

Malin! Gud vad jag gillar att läsa din blogg :) Fortsätt skriva lika bra! Stor puss & kram

2011-09-12 @ 10:45:56
URL: http://christinosterman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0