14e sep

Det är den 14 september och jag har fortfarande inte fått min pinkod för att kunna öppna mitt bankkort här och börja använda det. Börjar bli lite, bara LITE irriterande. Men pengarna rullar dock in på kortet;) Har mitt bankkort i plånboken med Blackhawks på! Dem måste man ju heja på när man bor här! På lördag ska minstingen i huset (alltså Bridget) få äran att åka in down town och åka/träna/träffa hela blackhawks laget. Endast hon och hennes kompis blev valda:) Coolt! Både Colm och Bridget träffade Patrick Kane här om dagen och var så nöjda med att ha fått prata med honom och fått autografer.
Men för att komma tillbaka till denna dagen igen då. Även fast det har varit en lugn dag än så länge så har det hänt lite utöver det vanliga. När jag droppade av ungarna på skolan åkte jag direkt till gymmet och löpte 40 min. 40 min!!!!! haha känner mig lite stolt, för bara så ni vet så är det inte alls likt mig! Men det ska vi ändra på! Stötte på två personer där med som erbjöd mig en gratis undersökning av ryggraden. De var där med sitt företag (kiropraktik) och sammarbetade med LA fitness. Känner ju inte att jag har haft något problem med ryggen men vad sjutton, gratis undersökning tackar man väl inte nej till! Han bad mig att ställa mig rakt med armarna hängande, sen upp på två vågar. Visar sig att jag skulle behöva gå till en kiropraktor enligt hans undersökning för att inte få problem i framtiden. Jag är sned i axlarna och jag bär mer vikt på ena benet än vad jag gör på andra, vilket betyder att jag är sned i höften (ena benet blir kortare på så sätt). Axlarna har jag alltid varit sned i så länge jag minns men det är ingen som påpekat. Har känt lite som att jag lutar åt vänster när jag står upp och "vipps" nu fick jag svar på det med!
När jag var på väg till bilen i parkeringshuset stötte jag på en lite större kvinna som också tränade på LA fitness. Vi sa några kommentarer till varandra, när jag försökte öppna dörren åt fel håll, sen säger hon tillslut. "Are you Swede?" Ja, sa jag såklart. Så började hon prata svenska med lite brytning. Visade sig att hon har bott i Sverige ett tag och jobbat med barn själv. Får typ en chock varje gång någon gissar att jag är svensk. Ser jag så typiskt svensk ut!?När vi ska dela på oss öppnar hon plånboken och ger mig hennes kort och säger att jag måste ringa henne om jag vill ta en fika, om jag mår dåligt, om jag längtar hem, om något känns fel, om jag behöver hjälp med något, att hon kan bjuda på mat precis vad som hells kunde jag ringa om. Hon var nog bland den goaste personen jag någonsin träffat. Efter endast stått och pratat i några minuter och sen säga att "jag kan vara som en moster", kändes helt sjukt. Kan ju låta lite skumt det jag berättar men den kvinnan kommer jag säkerligen att träffa igen. Jaa... jag kanske behöver en moster på den här sidan av jorden också! Den bästa delen var när hon skulle presentera sig. "Ja, jag ser ju inte ut som en men jag heter Barbie". Hon gjorde min dag!
Ne ush nu ska jag snart hämta barnen. Ska jobba till 8.30 pm idag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

GILLAR ditt inlägg!!

2011-09-15 @ 00:54:03
URL: http://retrokim.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0