American girl place

Får ju inte glömma att berätta om the American girl doll. Jacob tod mig till bland det konstigaste ställerna jag någonsin har varit på. OM det inte är det allra konstigaste. Hade inga ord när vi gick igenom "American girl place". Dockor som kostar runt 100 dollar. De kläder du kan köpa till dockan kan du även köpa till dig själv och det finns säkert 100 olika utseende på dockorna vilket vill säga håret och hudfärgen eller temat på dockan. Längre in i affären fanns frisörsalong som en vanlig salong för oss människor. De går dit och betalar för att fixa dockans hår. Längst in fanns en restaurang där man endast kan äta med dockan. En riktig restaurang för att till exempel fira dockans födelsedag osv. Inte det billigaste paryt för en docka. Det var som en helt ny värld för dem som är besatta av dessa dockor. Inte nog med det, de ska tydligen öppna sjukvård. Jag vet ju själv att jag lekte med dockor mycket när jag var liten och fixade födelsedagar och var ute i snön med dem osv. Men det priset av en docka, frisörsalong och restaurang osv var lite för mycket. Fantasi barn!!! Snälla fortsätt med er fantasi på hemmaplan! Tyckte att det kändes lite obehagligt faktiskt när man såg allt och priser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0