Bloggbomb

Bloggbomber kommer ni att få se mycket av på min blogg kan jag nästan lova. Vad jag själv har märkt:) Det händer så himla mycket om dagarna, särskillt om helgerna, här i perioder att jag varken har lust eller tid att blogga. När jag sitter nere på mitt rum vid datorn så är det oftast skype jag ägnar mig åt, annars är det träning, städa och plocka i huset, jobb, promenad med hunden, eller ut och ränna med vänner. Full rulle hela tiden. Mår riktogt bra kan jag säga men har märkt att jag har lite jobbiga humörsvängar ibland. hehe. Till exempel så pratade jag med pappa idag, och gud vad jag bara satt och klagade på delar av tillvaron och att jag måste gå med hunden. Den j*vla hunden som gör mig nästan galen ibland. Kände mig lite tvungen att be om ursäkt efteråt att jag klagat så mycket men måste säga att man mår så mycket bättre när man får det ur sig. Måste vända allt till det positiva. Jag känner ju ändå att jag har det så sjukt kul här. Vilket äventyr.
 
Bortsett från alla vardagliga sysslor under min lediga tid så åkte jag till Starbucks med Helena och en ny svensk tjej i mitt område. Superkul att hon bor så nära. Siri heter hon och kom i fredags. Verkar som en jätte mysig tjej. Så henne kommer vi se mer av:) Jag hoppas bara inte att vi skrämde henne när jag och Helena satt och snackade om alla situationer som arbetande au pair och barnen. Nerå, men är riktigt bra att sitta och diskutera om hur man ska hantera olika situationer. Jag har lärt mig så mycket på bara mina få veckor här.
 
Hade tänkt att knäppa några fina bilder vid Starbucks men det glömde jag ju (guldfisk som jag är när jag väl tar med mig kameran) Men hann att knäppa denna bild på trädet innan jag plockades upp. Försöker äntligen lägga ner lite tid på att lära mig kamerans olika funktioner. Anna och jag ska snart ut på en fotorunda under hösten med alla fina färger.
 
Sean (min värdpappa) lagade tacos idag på deras lilla vis. Såklart utan grönsaker och massa ost. Men herregud vad gott det var. Sean lagar bland den bästa maten. Känner mig lite lyckligt lottad att få ta del av den:) Hans kryddningar är perfekta. Sen så har han ju jobbat i köket i sin egen restaurang under ett antal år (tills han kom på att han "hatade" det (skämtosido)) Han fixade maten och jag fixade disken... Det var tydligen så vår deal var vilket jag fick reda på efter maten. För det är så han och Dana (min värdmamma) har gör varje dag.. Och jag hade ju lixon, typ tagit hennes plats nu under dessa tre dagar.. Känns skönt med en värdpappa som inte är så allvarlig, utan skämtar mycket. Men känner att jag gärna tar disken när han lagar så himla god mat! Måste få recepten tills när jag åker hem till Sverige!!
 
Trackback
RSS 2.0