Börjar känna hösten komma

Det slog om på en dag. Vädret...Från att ha haft kvällsvärme till kylig blåsigt höstväder mitt på dagen. Det enda jag hade med mig till Anna var shorts. Kände att jag inte ens ville vara ute. Så kallt blev det på en dag. Idag har jag dragit fram lite höstkläder. Behövs ingen jacka fortfarande men jeans och kofta eller liknande kan behövas. De säger att värmen kommer tillbaka nästa vecka. Det får jag hålla tummarna för. Värmen känner jag mig inte klar med! Chicago är ju känt för sitt växlande väder men så snabbt hade jag inte räknat med:) Snart kommer det väl snö också. hehe nerå inte riktigt än.
Åkte med en vän till Oakton Community College för att hämta lite ansökningspapper och kolla runt på skolan. Har planerat lite att ta en weekendkurs (3credit) och en kurs på College även det 3 credits. Då får jag ihop allt jag behöver. Weekendkurs är svårt att få välja vad jag vill läsa men på colleget kan jag välja precis vad jag vill. Känner att jag nu har alla möjligheter att testa precis vad som hellst. Vill köra på med något ploj, roligt. Kommer inte berätta än vad jag har i planerna men det är helt utanför mina kunskaper, personlighet och trygghetszon! Hoppas på att utvecklas mycket som person. Spännande! Alla kurser och scheman kommer nästa månad. Då skickar jag in mina ansökningar:) Nu måste jag hämta upp barnen från skolan. Tjululu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0