Måndag 5:e Labour day

I går vaknade vi upp hemma hos Anna till en måndag av ledighet. Det var nämligen Labour day igår. Det är en högtid som ses som en helgdag. Firas alltid första måndagen i september. Kan jämföras med 1maj i Sverige. Så då var första högtiden "firad"!. Blev god frukost med amerikanska pannkakor, bagels, juice, frukt och lite annat. Annas värd päron hade lite främmande så lite tårta fick vi med som var stylad som en hamburgare.

Blev en riktig latdag idag, men det var skönt. Behövdes! Passade på att laga amerikanska pannkakor hos Anna. Våra första egnagjorda amerikanska pannkakor. Lyckades ganska bra tycker jag. Supergott. Inte nog med det. Robinson började förra veckan i Sverige. Passade på att sätta på några avsnitt under middagen. Ååå, vad jag tycker att det är intressant och roligt program. Någongång kommer jag nog söka in. Måste sluta vara sån fegis:) Åkte hem och tog en timmes promenad med hunden. Mina benhinnor vill inte bli bra än, så löpningen får jag försöka stegra upp riktgt långsamt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0