Måndag Down Town

Från i måndags till imorgon(onsdag) är min värdmamma bortrest med jobbet vilket skulle resultera i att jag skulle få jobba mer. När måndagen kom och jag hade skjutsat barnen så kommer min värdpappa fram och sägar att jag kan vara ledig hela eftermiddagen. Han skulle åka iväg med barnen på hockey och allt vad det var. Jag frågade en extra gång om han verkligen inte behövde hjälp men nepp, jag fick vara ledig. JIIIIIPPPPIIIIIEEE!
Hörde av mig till Jacob (killen från mitt team på au pair mötet vid bönan) på direkten och bestämde oss för att åka down town under dagen. Kan ju säga att jag saknar lite sköna killar att hänga med (FINNS INGA UNGDOMMAR förutom kvinliga au pairer i mitt område). Klagar inte men tycker det är skönt att ha båda sidor. Och nu när man träffade Jacob på Au pair mötet så visar det ju sig såklart att han är inne på sin sista vecka som au pair. YES :(
Blev en riktigt lång promenad inne i staden. Planen var att ta oss från stationen till Navy Pier. Säger bara "Lita ALDRIG på killar". Tredje gången gillt så kom vi fram tillslut. Mysigt område. Dit vill jag gå med min kamera vid skymningen eller gryningen. Skulle vara jätte fint med solen.
Varje gång man är down town och vill ha choklad gratis så är det bara att trippa in på Ghirardelli precis bredvid Top shop och sen choklad affären precis mitt emot Ghirardelli. De ger alltid ett provsmak i dörren när du kommer in. Gör det typ varje gång ^^, Måste ju nästan slå mig på fingrarna. Satte oss på kvällen på restaurangen Cheesecake factory och åt middag och en "liten" efterrätt. As stor cheesecake, så vi bestämde oss för att dela den. Vi fick nästan rulla tillbaka till tåget! Matkoma!!!
När jag kom hem fick jag se min värdpappa helt slut i vardagsrummet med båda barnen som försöker att göra läxor. Klockan var kanske 9.30 och de hade kanske kommit hem vid 9. Så plugg och mat var prio ett! Även om jag var ledig så kunde jag bara inte lämna Sean (min värdpappa) så trött med barnen. Tog hand om Bridget och disken och städade hela vardagsrummet. Det glädjer mig att hjälpa till valfritt med det stora tacket man får sen. Ge och ta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0