Tosca

Fredagen ägnade jag faktiskt min tid till att bara vara hemma och ta det lugnt. Var så fruktansvärt trött. Passade på att baka lite svenskt (om det nu är det vet jag inte men men). Tosca blev det, och gud så god den blev. Något för länge i ugnen kanske men inte något vi ska klaga på. Fick bra kommentarer om det med. Så helt godkänt!:)

2 ägg

1,5 dl socker

2 dl vetemjöl

1,5 tsk bakpulver

2 msk grädde

100 g smält avsvalnat margarin

 

Ägg och socker vispas poröst. Tillsätt resterande ingredienser. Grädda i 200 C. Tills kakan lossnar från kanterna.

 

Glasyrmassan får ett hastigt uppkok:

50 g margarin

50 g socker (0,6dl)

50 g sötmandel

¾ msk mjölk

1 struken msk vetemjöl

Ta ut kakan från ugnen och se till att glasyren är redo. Häll på glasyren och in i ugenen igen tills glasyren får en gyllenbrun färg.


Kommentarer
Postat av: Sara

Malin jag saknar dig <3

Fasst jag ser ju att du har det riktigt bra ;)?

2011-09-19 @ 15:40:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0