Want my own place

Känner nu 6 veckor in i mitt liv här att något jag kommer att sakna mest förutom min familj är att kunna laga vilken mat jag vill, när jag vill och hur jag vill. Hemma har man ändå kunna hjälpa, tillföra, önska vilken mat, eller laga den själv. Här känns allt så annorlunda. Rädsla över att de inte kommer att gilla maten (barnen vet jag att det inte ens kommer att smaka). Min värdpappa älskar att laga mat när de inte köper hem pizza eller thaimat. Är det någon idé att försöka? Skulle så gärna vilja ha mitt eget här. Åka till jobbet sen hem till sitt eget och laga mat, slänga sig framför tvn och välja själv vad jag vill se, eller dansa sig runt huset med musik. Känslan av att kunna leva fritt.
Älskar att laga mat och det kliar lite i kropen när man har så mycket maträtter man skulle vilja laga. Det enda jag får laga här skulle vara, mac and cheese, pasta med smör och salt eller parmesan ost på, hmm, jaa det kanske var allt... värma nuggets och färdiga frusna strips. KUL!!!!!!!! Vill laga paj (kycklingpaj, tacopaj, köttfärspaj, brockoli och bacon paj), raggmunk med fläsk, kycklinggryta eller köttgryta, köttfärssås och pasta, alla möjliga pastasåser, lax med limesås och pasta eller potatis, kycklingröra i tortillabröd, pizza, wook. Vill testa massvis med nya recept med! Vill laga mat!!

Kommentarer
Postat av: Kim

Laga din mat Malin! Lovar att de kommer uppskatta det!

2011-09-24 @ 11:45:55
URL: http://retrokim.blogspot.com
Postat av: eMILY

MAlin älskling! kööööööör BARA ! <3

2011-09-26 @ 11:13:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0