Svenskar levererar

Jag lever!! Ja nu har jag inte bloggat ordentligt på länge igen. Har haft en fullspeckad helg och låg sjuk i sängen hela dagen igår. Blev inget jobb för min del. Mår mycket bättre idag men har varit låg och lite illamående. Vet i sjutton vad det här var. Kanske var någon maginfluensa ändå. Haha det roliga är ju att man ligger och tycker så synd om sig själv : "Mammig"! Haha ja, nu fanns ju varken mamma eller pappa som kom hem efter jobbet för att ta hand om sin sjukling. Hade varit underbart att vara hemma medan man frisknade till! Ringde pappa söndag till måndag natt vid 4 tiden och sökte medlidande medan han jobbade, sen fick jag en lång skypedate med mamma på dagen. Att bli så kallad "mammig" när man är sjuk kommer nog att följa med en hela livet, eller vad tror ni!
Men nya tag idag. Vaknade med barn som redan var vakna "underbart!!!!!!!!" och som faktiskt undrade hur det var med mig. "How are you feeling Malin?, B" "You can have the last peice of the banana bread if you want, C" Och C som är galen i brödet säger så:S "Yeah, and mom is gonna give you the recipie for it too, B" Ovanligt bra morgon, men det ska väl inte rulla på förstår jag. Annars gick dagen helt ok, smoothly. Erbjöds till och med att ta den sista kakan av B och att få en del av hennes pizza. Ja som sagt ovanligt. Kanske skulle vara sjuk oftare! ;)
Hade annars en grym helg. Började fredagen med lunch på restaurangen Koi i Evanston. Tidigare i veckan fick min värdpappa höra att jag inte ätit riktig sushi tidigare så han köpte hem en liten förrätt med några bitar och jag blev störtförälskad! Första tuggan brann närsan upp. Blev nog lite för mycket av den gröna röran. Men i alla fall. Fick med mig lite flickor till Koi för Sushi, ja gud vad jag njöt av både mat och sälskap. På kvällen åkte jag hem till Cilla för en lång middag med the swedes. Tacogratäng och glass.
Sov över hos Cilla och började sedan lördagen med att ta hand om B kl 11 på morgonen. Skjutsade henne till ett kalas. Riktigt coolt kalas. Cooking school. Alla fick laga mat i ett riktigt kök med tre kockar till hjälp. Fanns det sånna kalas när jag var liten?! Men vi hade ju Mc Donalds kalas istället. Måste tilllägga att Mc Donalds i USA är FRUKTANSVÄRT!!! Det kan min bror också hålla med om. Aldrig mer. Inte ens när jag går och svälter! Åter till lördagen. Under tiden åkte jag runt i Glenview och letade secondhand affärer och köpte på mig en jacka. Hämtade B, sen blev det gym och iväg till Evanston igen. Middag på supermysig restaurang (Namn får jag återkomma med) med lite blandade au pairer, tyskar, en dansk, en australien, svenskar. Gott och bandat! Kvällen slutade med en hemma fest down town. Säkert 40 pers i en lägenhet. Men ändå tråkigaste festen ever. Säger bara, om ni inte riktigt sådär känner någon.... åk inte dit! Haha men var kul att se hur alla betede sig på fest. TRÅKMÅNSAR. Svenskar Levererar! Men som det verkar som så håller de sig gärna till sina gäng.
Sov även denna natt hos Cilla. Har inte sen ett halvår tillbaka sovit så bra som jag gjorde den natten! Fick ju dock sota för det senare när magsjukan, feber och stohejan kom. Frukost med bagel, yoghurt och flingor, långpromennad, sen blev det dags för middag och Superbowl hos Anna! New York Giants (the Winners) mot New England Patriots (Sorry guys). Grym match, och reklamer. Madonnas upptädande var ju toppen av kvällen! Kyckling, rotfrukter i ugn och tzatziki. Blåbärspaj till efterrätt. Älskar blåbären här en måste faktiskt säga att i just blåbärspaj är svenska blåbär så himla mycket godare, lite smått surare, mer färg, mer smak. Ja sen mot kvällen blev det tack och hej friska tjej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0