The American life is lovely just as the life in Sweden but different

Förlåt människor men nu kommer det nästan bara komma klag på livet här i USA men antar att jag bara måste skriva av mig. Har det GRYYYYYYYYYMT här men fan för det man hatar med det här livet. Ursäkta mina ord ibland men det går mig riktigt på nerverna nu från och till.
1. Känner mig låst här uppe i Wilmette, Cyckel PLEASE och lite närmare till stan och de sköna områderna. Metra eller loop varje dag blir "pengar växer på träd" mycket pengar och hålla tider osv. Funkar inte så.
2. Parkhäng, grillning, bada på stränderna. Asså fuck it. Ursäkta mina ord ännu en gång. Permission för att få hänga ett större gäng och grilla. Allt stänger efter 8 och man får inte röra sig varken på stranden eller parkerna. Hur bra regler hålls har jag ju ingen aning om men HERREGUD. Fritt land. NE inte någon stans!
3. Bo hos en familj. Ja det går bra på jobbet, och jag det är kul. Men känner inte att jag kan röra mig någonstans hur jag vill i huset. känner mig iaktagen och obekväm. "Ja nu är jag hungrig för kvällsmat!" Uppe i köket... "nehep, de höll visst till där med sin mat och allt". Bjuda över vänner går fint men hur kul är det att sitta i barnens lekrum. Och sen curfew, "jo tack jag är 15!?". Mötas av värdföräldrar som egentligen inte bryr sig om en varje dag. Tänka på vad man har på sig så man inte klär sig dumt inför barnen. Jag vill ha frihet att klä mig hur jag vill när jag vill, äta när jag vill, vart jag vill, hur jag vill. Ännu en grej, jag kan inte boka upp mig på roliga saker när jag känner för det, för mitt schema får jag veckovis och söndagen innan varje vecka. Men yes då!
Ne asså jag ska väl inte sitta och vräka ur mig mer. Skrämmer väl er då men finns saker man hatar även om det är den bästa upplevelsen i mitt liv. USA och Chicago är grymt, men Sverige är bättre!! När jag kommer tillbaka till Sverige kommer jag att hata att alla pratar svenska med mig, att alla klär sig likadant, att det inte finns någon stor stad, allt inte Wicker park och alla de områdena finns, att inte amerikanarna kommer finnas som är så öppna och generösa och pratglada ända in i hjärtat, att allt jag älskar här inte kommer att finnas där. Låter dumt men sant!
If I could build my own life over here I would!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0