Good first days

Lördagen startade med en underbart god frukost. Familjen har tydligen alltid massvis med frukt, grönskaer och bär i kylskåpet året om så det blev färskpressad juice, en skål med jordgubbar, blåbär (gigantiska) och flingor med mjölk och toast. Mums. Anne-Sofie tog mig sedan ut för en runda i staden, bla för att köpa lite duschtvål, adapter och laktostabletter. Blev ett par flipp flopp också! (Familjen bär typ alltid skor på sig innomhus, känns jätte konstigt. De har ingenstans att lämna av sig skorna så vi går typ med dem in till våra sovrum. Så flippflopp kändes som en bra ide nu under sommaren). Sen hem för lite mat. Vi slängde ihop wraps och skyndade oss sedan till stationen. Amerikansk fotbollsmatch var det som gällde inne i Chicago. Fick låna Colms (värd barn) t-shirt med Chicago Bears på så att jag var redo för matchen. Det var dock träningsmatch mot Buffalo Bills men hur coolt var det inte ändå! Hur stort som hellst! Drog sedan vidare till Anne-Sofies Amerikanska vän och lite andra och badade hot tub halva natten under fin himmel. Supermysigt. Sov sen över hos en av de andra Au parirerna vi umgiks med. Andra natten i Chicago och jag sover redan borta. Kändes konstigt. Vaknade till en varm och mulen morgon och drog hem till nästa tjej i gänget som var Au pair och fick amerikanska pankakor. Riktigt gott faktiskt. Nu sitter jag i mitt rum igen och fått ordning på nästan allt. Skypade nyss med mamma i en och en halv timme. Nu är humöret på topp. Bra start i Wilmette.







Kommentarer
Postat av: Anonym

Hon längst bort till vänster är jävligt söt!!!

2011-08-15 @ 04:15:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0