Perfect time

Livrädd?! Mina ögon och öron går på spänn hela tiden. Min värdpappa pratade om inbrottstjuvar i området som tydligen skulle varit tagna. På måndagen reste min familj till Wisconsin, och lämnade mig ett brev med saker som behövs göras och så innan jag åker. Stod även att jag måste låsa dörren hur kort tid jag än är borta från huset. Men ja självklart tänkte jag! Fick tre utprintade papper på dörren idag. "man charged as home burglaries escalate in wilmette". Troligtvis någon granne som vet att jag är själv som vill uppdatera mig. Larm till 911 från 8 hus senaste veckan i mitt område och grannarna Kenillworth. Inbrottstjuvar! Senast var en 18 åring som ringt från sin garderob hemma medan tjuvarna var i huset. Polisen fick tag på en av dem om jag fattat rätt. Ett av husen som slagit larm är två hus ifrån mig. Kunde de inte valt en bättre tid!!!! Varför när jag är ensam hemma!!! Jag kommer att DÖ om jag hör någon bryta sig in hos mig. Nästan så att jag önskar att hunden var hemma nu! Under kvällen och natten iallafall. Stod på papperna att ringa 911 om jag såg någon bil som verkade stå fel eller om någon går runt husen osv, hålla lampor tända om kvällarna, ha larm på osv. Men jag kommer ju inte ens att våga titta ut genom fönstren om jag hör något! Eftersom ena mannen är tagen så håller vi tummarna på att det inte är så stor risk att den andre kommer tillbaka. Tänker bara på att det är så mycket människor som äger pistoler här!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0