Three weeks of vacation and now back to normal

Tre underbart sköna veckor av semester är nu över. Det är sjukt vad tiden går fort när man har kul. Men det är samtidigt skönt att vara tillbaka till sina vardagliga vanor för att få komma till rätta igen med sömn mat och träning. Det bästa med semestern måste sorgligt nog vara att ha kommit bort från värdfamiljen. Att varje dag behöva förhålla sig till en hel familj, deras hus, deras vanor och viljor tar endel på krafterna. Längtan av att få känna sig lite fri kommer att ligga i hela året. Även fast jag bor med mamma hemma så är det inte samma sak. Jag och mamma förstår varandra, har oftast samma viljor och vill umgås med varandra. Vad fasen vi är ju mor och dotter!!! ;) Friheten att kunna gå vart man vill, när man vill, laga mat när man vill, kunna laga mat för fler än mig själv, se på tv utan att behöva sitta i sitt rum! Ja, nu har jag nog fått ny energi. Och dessutom är det ju slutspurten nu tills jag kommer hem. Så är det alltid efter nyårs slaget. Stressad och exalterad på samma gång.

Har sen jag kom hem hängt med mina underbara vänner här och pluggat. Ja ni hörde rätt. Pluggat! Det var väl på tiden att jag skulle börja med sånt igen. Jag som har så svårt att verkligen sätta mig ner med plugg och bli klar före deadline. Men fixade det denna gång. "Jubel ensam från mitt lilla rum". Det är nämligen så att som jag pratat om så måste jag läsa 6 credits här i USA för att få stanna. Och dessa credits tar jag genom två helgkurser som börjar nu i helgen "The American Dream" sen i aprill igen så kommer andra helgkursen som är fortsättningen på första. "America in a nutshell" tror jag den heter. Så nu har jag suttit med pre assignments som det kallas för. Dum som jag blivit så kommer jag inte på översättningen. Tidigare uppdrag står det på google. Ja, så får det heta! Har skrivit om processen om att bo i ett nytt samhälle med en ny kultur och kulturkrock. Jo det är faktiskt lite spännande att reflektera över det när man just lever i det! Men nu är allt inskickat och det är äntligen dags för mig att sova!
Love from Chicago!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0