Bildbomb

Har varit riktigt dålig på att uppdatera bloggen nu sista tiden men jag är inte död, eller nere eller vad folk kan tro. Njuter mer av livet skulle jag istället vilja säga. Jag har bara så jäkla mycket i planerna och har lagt energi åt andra håll. Men här har jag nu fixat en bildbomb till er med lite småknas som hänt i förra veckan och nu i veckan. 
Gjorde ett pinsamt försök att göra semlor med Anna och Madde! Min mormors underbara semlor! Längtar efter dem varje år! Jag skojar inte, de är godare än vanliga som vi köper i affär. Men men, fanns inga att köpa i USA så tog chansen och hoppade på receptet. Problemet blev att bullarna inte jäste en enda millimeter. Haha alltså jag är värdelös på att baka. Alltid ska det vara något som går fel! ALLTID! Besvikna flickor smakade och slängde bullarna! Ja mormor, jag hoppas att du gör någon extra sats till nästa år!

Lite smått och gott! Promenad med Jenny i solsken ("VÅR"), Pizza kväll, hemma själv. Var faktiskt riktigt nice. Försökt att laga lite mer mat än vad jag tidigare gjort. Satt upp ett kollage på väggen i mitt rum, jobbat lördagkväll (badat och ätit middag med barnen och värdpappan på Michigan shores) , varit inne på Voge fabric store för lite egna projekt.
Fredagkväll spenderades hos Cilla för avskedsmiddag. Madde åkte hem i lördags. Känns lite tomt när vi tjejer hänger nu när hon har åkt. Det sköna är att jag vet att Madde bor nära mig i Sverige (Stockholm) så vi ses snart igen:) Åkte till flygplatsen på lördagen och sa "hejsan svejsan, rocka sverige nu!"
Söndagen spenderades i Wickerpark. Åt brunch på en restaurang som tydligen var svenskt inspirerat. Stod text på svenska på väggen, Swedish coffee på menyn. Åt världens godaste french toast!!!! Shopping pågick sedan i några timmar. De har sjukt stor blandning av second hand, märkes affärer och lite mitt i mellan. Boyfriend skjorta, Jeansjacka, crochet tank, och levis jeans shorts. På kvällen åkte vi alla hem till Sarah (Tysk) för att se Oscars galan! Härlig kväll med massa tjejer. Dock mycket slitna svenskar^^
Har njutit mer av vädret den här veckan, fick reda på att jag gymmar gratis på Michigan Shores där min värdfamilj är medlemmar så testade på gymmet. Prefekt avstånd att springa till, litet gym, men använder mig nästan bara utav fria vikter så det var lagom för mig! Sen blev det lite amerikansk eller kanske Brittisk fruckost. Perfekt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0