Lördag 17 sep i bilder

Au pair möte down town var det som stod på tapeten i lördags. Mötet började vid 11 vid bönan då vi alla, säkert 100 au pairer, delade in oss i grupper för "Scavenger hunt". Alla grupper fick alltså ett varsitt häfte med frågor och uppgifter som skulle ge poäng.
My team!
Så himla roligt att se folk åka omkring med dessa konstiga maskiner. Haha allt från poliser --> security --> allmänna människor.
En av uppgifterna var att ta ett gruppfoto med en person med en idrottströja. Vi körde på stort och hoppade in i en sportaffär.
Ännu ett gruppfoto där man var tvungen att se vattnet bakom. På bilden har vi au pairer räknat från mig till höger. Svensk (jag), Svensk, Dansk, Tysk, Svensk, Dansk.
Gruppfoto med den gigantiska Marilyn Monroe statyn. Och ett antal andra uppgifter...
...och massor av frågor om Chicago. Bästa stället att fylla i detta är ju såklart starbucks!
Tillbaka till starten. De räknade ihop alla poäng men tyvärr vann vi inte. Men nya vänner fick vi!
Dessa fyra underbara flickor, alla från sverige men bor nu i södra chicago, så en längre bit ifrån mig, frågade om jag ville följa med på amerikansk fotbollsmatch direkt efter au pairmötet. Och kan man tacka nej til det? NEJ! College från Wisconsin mot Huskies från Chicago. Var dock tvugna att gå innan matchen var slut för att hinna med metran hem :/ Villket go i publiken, cheerleaders, mascotts, tydligen jätte känd orkester.....millitärer, vilket var en del jag inte riktigt förstod, och armhävningar mitt i matchen. Jaa jag har mycket kvar att lära:)
Tog med mig Sarah till Anna på kvällen och lagade svensk tacos. Åh så gott det var! Och vi fick ett bra godkännande från Sarah som är från Tyskland. Därefter blev det filmen "Home alone". Är ju superroligt nu när man sett kyrkan, affären och huset i verkligheten:) Förresten så ska de spela in en ny film i Chicago nu snart, men fråga mig inte vad den heter för då får ni inget bra svar!..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0